عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 17
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 122
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 138
:: بازدید ماه : 138
:: بازدید سال : 1679
:: بازدید کلی : 1771

RSS

Powered By
loxblog.Com

افزایش دانش جهت مهاجرت کاری و تحصیلی

چرا مهاجرت به آلمان؟
یک شنبه 1 خرداد 1401 ساعت 17:45 | بازدید : 109 | نوشته ‌شده به دست دی آر دکتر | ( نظرات )

چرا مردم به آلمان مهاجرت می کنند؟

امروزه بیش از 9 میلیون خارجی در آلمان زندگی می کنند. این کشور پس از ایالات متحده دومین مقصد محبوب جهان است. هر ساله هزاران مهاجر برای زندگی بهتر به آلمان می آیند. مردم با ملیت ها، مذاهب، تحصیلات، حرفه های مختلف، آلمان را به یک کشور چند فرهنگی تبدیل کردند. چرا این کشور اینقدر مقصد مهاجرتی محبوب است؟

آلمان به دلیل سیستم رفاهی جامع خود شناخته شده است. اصل نظام رفاهی در قانون آمده است. به این ترتیب آلمان متعهد می شود که علاوه بر آزادی، از پایه های طبیعی زندگی شهروندان خود نیز محافظت کند. در صورتی که شخصی نتواند از خود مراقبت کند، دولت این کار را انجام می دهد. در صورتی که یک نفر بتواند به تنهایی مراقبت کند، اما این کافی نیست که با عزت زندگی کند، دولت نیز کمک خواهد کرد.

در آلمان کسانی که کار نمی کنند می توانند ادعای حمایت کنند. هر فردی که بیکار باشد، مستحق دریافت مقرری بیکاری است: 60٪ آخرین درآمد خالص برای کسانی که بچه ندارند و 67٪ برای کسانی که دارند. مهاجران اقتصادی اغلب از سیستم کمک هزینه استفاده می کنند، زیرا مزایا در این کشور حتی برای کسانی که هرگز در آلمان کار نکرده اند نیز پرداخت می شود. آنها فقط باید به عنوان "بیکار" ثبت نام کنند.

نرخ بیکاری در آلمان در سال 2020 تنها 4.7 درصد بود. مشاغل مورد تقاضا پزشکان، متخصصان فناوری اطلاعات و مهندسان هستند. مشاغل زیادی مانند لوله کش، برق، صنعتگر و غیره نیاز به مدرک تحصیلی دارند. کارشناسان حرفه ای نیز تقاضای بالایی دارند. شرکت های چندملیتی مستقر در آلمان، مانند BMW، زیمنس، آدیداس و فولکس واگن، سالانه هزاران نفر را استخدام می کنند. آلمان اخیراً موفق شده است که مهاجران را بهتر در بازار کار ادغام کند.

مردم می توانند در زمان کهنسالی از درآمد خود مطمئن باشند، زیرا حقوق بازنشستگی در آلمان حدود 1000 یورو در ماه است. در آلمان غربی کمی بالاتر از آلمان شرقی است. همچنین، هر مالیات دهنده ای که با فرزند زندگی می کند می تواند کمک هزینه کودک ("Kindergeld") دریافت کند. والدین آن را تا زمانی که فرزندان 18 ساله شوند دریافت می کنند، اگرچه اگر هنوز در مدرسه هستند یا سایر شرایط لازم برای تمدید را داشته باشند می تواند تا 25 سالگی ادامه یابد. والدین برای دو فرزند اول 190 یورو برای هر فرزند، 196 یورو برای فرزند سوم و 221 یورو برای هر فرزند بعدی دریافت می کنند.

یکی از دلایل مهاجرت به آلمان تحصیلات رایگان است. آلمان مقصدی جذاب برای جوانان نیز هست. فارغ التحصیلان، اعم از داخلی و بین المللی، می توانند در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنند. تحصیل در آلمان در دانشگاه های خصوصی گران هستند، می توانند تا 20000 یورو در سال هزینه داشته باشند. هر کسی که مایل به تحصیل در آلمان است نیاز به دانش کافی از زبان آلمانی دارد. متقاضیان بین المللی باید قبل از ثبت نام یک آزمون زبان را تکمیل کنند. با این حال، اگر فردی نمی تواند آلمانی صحبت کند، فرصت هایی برای تحصیل به زبان انگلیسی با انتخاب رو به رشد برنامه های انگلیسی زبان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

مشاغل و حقوق خوب، محیطی پاک، نرخ پایین جرم و جنایت، اوقات فراغت زیاد و جاذبه های فرهنگی، حمل و نقل عمومی خوب چیزهایی است که آلمان را برای خارجی ها جذاب می کند. مردم به دلایل زیادی به آلمان مهاجرت می کنند، اما احتمالاً مهمترین آنها سیستم اقتصادی و رفاهی قوی است.

 

دریافت ویزای آلمان





:: برچسب‌ها: آلمان , تحصیل در آلمان , مهاجرت ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: